söndag 4 september 2011

Här börjar det

Sitter och pillar med den här bloggen. Imorgon bitti kommer jag väga mig och sedan är jag igång. Ska planera veckans mat och inköpslista idag också. Det är ofta där det falerar för mig. Ingen framförhållning. När det gäller mat alltså. Det är lite konstigt, för allt annat i mitt liv är välplanerat och välstrukturerat och jag gillar det så. Nu är det dags att ta tag i kosten också. Och träningen. Fast där är jag redan ganska bra igång, men det kan bli bättre där också.

Funderar lite kring vad jag ska ha för slags inlägg. På måndagar kommer jag väga mig, så det är givet på måndagar. Sedan tänkte jag blogga varje vecka om olika slags träningspass jag går på. Och så vill jag tvinga mig själv att varje vecka hitta nåt med min kropp som jag redan är nöjd med, för att få in lite mer positivt tänk. Och varje vecka ska jag säga nåt jag varit extra nöjd med att jag gjort, som en sporre under veckan.

Men hur göra med matintag och dagens träningspass, är sånt intressant att ha med på en blogg? En bra sporre för mig kanske? Eller så kör jag det separat i mat- och träningsdagbok och använder bloggen mer till reflektioner kring allt detta. Får surfa runt lite och se hur ni andra gör.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad roligt att di titta "in" hos mig! Alltid lika roligt med värmande kommentarer, och jag tackar för det fina du skrev!
    Jag kommer kika in hos dig också, detta verkar intressant!

    Du skriver att du ska nå 65 kg till 2 april, och 15 kg viktminskning. Det låter rimligt att gå ner 15 kg på 30 veckor och snitta på 0,5 kg/vecka! Det fixar du!
    Vi verkar ha samma viktmål, men hur lång är du?

    Varma kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra, åh vad glad jag blir för en kommentar redan såhär på den här bloggens premiärdag! :-)
    Jag är 1,70. Ja...egentligen vill jag (ju, såklart) gå snabbare fram, men sen ska jag en vecka till Italien i höst mm mm, jag får ta mig i kragen och sätta ett rimligt mål. Tack för de peppande orden!

    SvaraRadera