måndag 5 september 2011

Och en sak till

som jag glömde göra igår. Kring maten tänkte jag såhär att jag äter varierat, men fokus på protein, och helst naturligt och ekologiskt. Ungefär 1300-1500 kcal tror jag att jag behöver hålla mig till om jag ska se resultat och samtidigt orka träna så mycket som jag vill. Viktigt att jag inte skippar mellanmål och att jag planerar maten i förväg.

En dag i veckan får jag unna mig något extra, dels för att jag behöver det och dels för att få den här kostomläggningen att funka socialt. Det ska vara planerat i förväg, annars vet jag att det lätt spårar ur.

Och genast stöter jag då på problem för den här veckan ska jag ut med jobbet en kväll och sedan är vi bortbjudna på middag på lördag. Men då bestämmer jag mig redan nu för vad jag kan unna mig och så försöker jag göra det bästa av det:
  • På torsdag är det middag med jobbet. Då ska jag välja så bra förrätt och huvudrätt som möjligt. Max två glas vin, ingen starksprit och helst ingen efterrätt (om det inte finns med typ frukt eller så).
  • På lördag är det grillning hemma hos makens kusin. Då skippar jag alkohol och snacks, fokuserar på det av maten som är nyttigt, drar ner på sås och annat samt efterrätt.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker din "plan" låter bra, och jag hade precis som du när jag återigen tog upp min viktresa, att det varje helg under de första 4 veckorna var något på helgerna som innebar god mat/fika/kalas etc. Men jag planerade det hela, unnade mig, tillät mig att äta det...och jag tycker jag lyckades igenom det hela bra:)

    Ha det gott!
    Peppkram

    SvaraRadera
  2. Nu var det ett tag sedan du skrev något och jag väntar spänt på att få läsa om hur det gick på middagar etc....:)

    Kramar

    SvaraRadera